Užitočné informácie pre zákazníkov vášho eShopu sú užitočné aj pre vás

Informovaný zákazník je spokojný zákazník. Ak chcete docieliť, aby návratnosť nákladov, ktoré ste museli investovať na získanie návštevníkov do vášho eShopu bola čo najvyššia, potrebujete zákazníkov, ktorí sa k vám budú radi vracať a budú robiť opakované nákupy. Aby ste ich presvedčili, že práve váš eShop je ten najlepší, mali by ste im poskytnúť všetky potrebné a dôležité informácie, ktoré s nákupom vo vašom obchode súvisia.

Užitočné informácie pre zákazníkov vášho eShopu sú užitočné aj pre vás

Predtým, než sa rozhodneme využiť služby nejakého obchodníka, zvyčajne nás zaujíma množstvo informácií, ktoré dokážu ovplyvniť naše rozhodnutie či mu budeme dôverovať a nakúpime u neho, alebo radšej u niekoho iného. Medzi takéto informácie patria predovšetkým:

  • detailné informácie o predávaných produktoch
  • informácie o obchodných, platobných a dodacích podmienkach
  • informácie o podmienkach reklamácií a reklamačnom procese
  • informácie o zákazníckej podpore, servise a rady ako nakupovať

Pozrime sa teda bližšie na tieto informácie, ich štruktúru a možné dôsledky toho, ak poskytnutie týchto dôležitých informácií pre vašich zákazníkov podceníte.

Detailné informácie o produktoch

Alfa-Omega rozhodovacieho procesu každého zákazníka. Okrem toho, že každý eShop by mal zákazníkovi poskytnúť fotografie produktov, sú veľmi dôležitým faktorom detailné informácie o produkte, jeho vlastnostiach, variantoch, prípadne o súvisiacom tovare a príslušenstve.

Väčšina z nás nemá vo zvyku nakupovať mačku vo vreci a preto sú detailné informácie o každom produkte jedným zo základných faktorov, podľa ktorých sa rozhodujeme pre jeho kúpu. Ak chcete vyjsť svojim zákazníkom skutočne v ústrety, umožnite im produkty hodnotiť, uverejniť recenzie a komentáre, prípadne zdieľať produktové stránky na sociálnych sieťach. Všetci skôr dôverujeme informáciám reálnych používateľov ako informáciám výrobcu či predajcu, ktorí majú samozrejme tendenciu predstaviť svoje produkty len v superlatívoch.

Informácie o obchodných, platobných a dodacích podmienkach

Veľmi dôležité informácie sú všetky právneho typu. Jasne formulované obchodné, platobné a dodacie podmienky ubezpečia zákazníka, že jedná so serióznym obchodníkom, ktorý myslí na všetky aspekty obchodného procesu. Okrem toho, že niektoré z týchto informácií podliehajú slovenským zákonom dáte vašim zákazníkom najavo, že pred nimi nič neskrývate a hráte s nimi fér hru.

V tejto súvislosti vám určite odporúčame vyhnúť sa podmienkam vo forme textu pod čiarou, zobrazeného malým, takmer nečitateľným písmom. Jednak budete mať pravdepodobne problém obhájiť takto prezentované podmienky v prípade problémov pred súdom a jednak sa budete zákazníkom rovno prezentovať ako ten, čo nechce, aby poznali podmienky, za ktorých ste im ochotní predať tovar a poskytnúť vaše služby.

Informácie o reklamačnom procese

Ďalšie z podstatných informácií pre klienta i pre vás. Reklamačný proces sa riadi slovenskými zákonmi, no napriek tomu vám odporúčame jasne formulovať váš reklamačný poriadok, aby ste predišli prípadným nedorozumeniam.

Z vlastnej skúsenosti vám môžeme povedať, že obchodník, ktorý nemá problém promptne vybaviť akúkoľvek adekvátnu reklamáciu je obchodník, ku ktorému budeme chodiť pravidelne nakupovať. Istota, že v prípade chybného či nevyhovujúceho tovaru je možné ho bez problémov a prieťahov reklamovať, je veľmi silný presvedčovací faktor, aby bol váš zákazník ochotný nakúpiť u vás znova.

Zákaznícka podpora a rady ako nakupovať

Zákaznícka podpora vo forme rád, tipov, návodov a zákazníckej telefonickej linky sú veci, ktoré by mal poskytovať každý obchod, nielen ten internetový. Internetový obchod má voči kamennému výhodu v tom, že na svojich stránkach môže tieto informácie poskytnúť vo forme textu pre všetkých bez toho, aby to bolo potrebné vysvetľovať každému zákazníkovi samostatne.

Vytvorte a aktualizujte sekciu Ako nakupovať na stránkach vášho eShopu a v mnohých prípadoch si ušetríte vysvetľovanie základných vecí každému zákazníkovi samostatne. V prípade, že sa budú vaši zákazníci pýtať na niečo, čo v tejto sekcii nie je, doplňte potrebné informácie k ostatným a ušetríte si tak čas pri riešení rovnakého problému s ďalšími zákazníkmi.

Povedzte zákazníkom, prečo je výhodné nakupovať práve u vás

Buďte proaktívni a informujte vašich zákazníkov o výhodách, ktoré získajú využitím práve vášho eShopu na nákup tovaru, o ktorý majú záujem. Pamätajte na to, že keď sa nepochválite sami, na druhých budete čakať dlho, možno aj márne. Vypichnite všetky výhody, ktoré vaši zákazníci získajú tým, že si pre svoje nákupy vyberú práve vás.

Aj keď by ste mali pocit, že veci na ktoré sa snažíte svojich zákazníkov upozorniť a označiť ich ako výhody sú viac-menej bežné aj u iných obchodníkov, uveďte ich. Nikdy totiž nemôžete vedieť, či je váš zákazník skúsený používateľ internetu alebo nováčik, ktorý natrafil na váš obchod medzi prvými.

MEGA eShop Vám ponúka všetky potrebné možnosti, aby ste mohli svojim zákazníkom poskytnúť všetky informácie, ktoré potrebuje a získať si tak jeho dôveru. Využite naše riešenie a dajte vašim zákazníkom k dispozícii moderný eShop, ktorý bude spĺňať ich očakávania.

Možnosti financovania

Vždy nás môžete kontaktovať aj telefonicky na 0910 22 11 00, prípadne e-mailom

MEGA eShopy podporujú nasledujúce
systémy, banky a technológie:

VISA MasterCard Diners Club OPTBank Volksbank TatraBanka ČSOB VÚB UniCredit Bank Maestro PayPal POHODA MoneyS3 KROS OMEGA Slovenská Sporiteľňa CETELEM HOME CREDIT Quatro
Páči sa vám MEGA? Odporučte ju...